jueves, 3 de noviembre de 2016

Ibaien lagunak

Nire osaba eta izekoa ibaia zaintzeko boluntarioak dira. Urtero, nola dagoen ibaia ikustera  joaten dira bi aldiz: Udalerrian eta Udazkenean.
Honela, joan den igandea nire osaba, izeko eta nire amarekin Ason ibaiara joan nintzen. Haiek ez dute ibai osoa ikusten ibaieko zati bakar bat baizik, boluntario talde batek zati bat daukalako. Hau egiten da basozainari laguntzeko eta ibaien aldaketak ezagutzeko. 
Lehenengo, ibaien sakonera eta zabalera neurtu behar da. Nire osaba zabalera neurtzeko kordel batekin ibaia zeharkatu zen. Kodel hori, metrotan zatita zegoen. Metroak zenbatu  genuenean, ibaiak 17 metro zabalera zeukan. Gero, metro bakoitzean, neurgailuarekin sakonera neurtzen da. Orduan, nire osaba ibaia berriro zeharkatu zuen sakonera neurtzen. Zenbaki bat esaten zuenean nire izeko eta biok fitxa batean idazten genuen.
Bigarren zatia tenperatura neurtzea da. Termometro batekin neurtu genuen eta 12 gradu atera zen.
Hirugarren zatia ibaiaren korrentea neurtu behar da. Laranja bat ibaiara botatzen da eta zenbat denbora irauntzen duen begiratzen da. Nik laranja bota nuen eta nire osaba hartu zuen.
Laugarren zatia ibaian dauden bizidunak idaztea da. Bizidun berri bat badago begiratu behar da eta badago nire osaba daukan liburuarekin bizidunaren izena idatzten dugu.
Azkenez, kutxadura neurtzen da. Plastikozko botilarekin ibaiaren ura harten da eta txantiloi baten ipintzen da. Honetan, "H2O" idatzita dago lau aldiz desberdin eratara.

5 comentarios:

  1. Niri ere gustatuko litzaidake ibaien lagunak ezagutzea.

    ResponderEliminar
  2. Zelako informazio dezentea!

    ResponderEliminar
  3. Ze polita, ibaiak zaintzea! gustatuko litzaidake ibaien lagun bat izatea

    ResponderEliminar
  4. Ze ondo, nik ere ibaiaren zaintzile izan nahiko nuke zure osaba eta izebaren antzera!

    ResponderEliminar